Sunday, May 11, 2008

KESIHATAN ADALAH KEKAYAAN

Mungkin anda pernah mendengar kata-kata motivasi yang saya jadikan tajuk tulisan saya kali ini. Ya.. anda tidak silap.!!! 'kesihatan adalah kekayaan'. Ia adalah satu perkataan yang sangat berkaitan dengan kita dan kerjaya yang kita ada sekarang. Mengapa saya berkata demikian..???


Jawapannya sangat mudah. Jika anda masih lagi sihat sekarang, anda boleh jadi kaya, orang kaya, orang yang sangat kaya, manusia paling kaya, jutawan yang sememangnya kaya dan bermacam-macam lagi gelaran KAYA yang boleh digunapakai. Sebaliknya jika anda tidak memelihara dan menghargai kesihatan anda sekarang, (saya tidak berhasrat memberikan contoh kerana mungkin akan menyebabkan pembaca tulisan saya tidak selesa) anda sebenarnya tidak ingin kaya pada masa depan. Penyakit yang terhasil dari apa yang kita buat sekarang akan mengikis kekekayaan dan simpanan yang kita ada pada masa depan.
JOM KITA BERSENAM.

No comments: