Sunday, May 11, 2008

RAHSIA DOA

Saya mulakan tulisan saya kali ini dengan satu kata-kata yang saya selalu gunakan dalam banyak ceramah saya. Anda boleh gunapakai kata-kata ini dan simpan dalam ingatan anda. Saya selalu katakan kepada mereka yang inginkan kebenaran dalam hidup dengan ayat "ALLAH MEMBERI APA YANG KITA PERLU, BUKAN APA YANG KITA MAHU". Saya selalu berdoa supaya saya diberikan sesuatu yang sendiri menganggapnya adalah sangat perlu kepada saya. Saya merasakan ia adalah sesuatu yang sangat penting dan sangat memberi faedah kepada saya. Atas pertimbangan itu saya mula berdoa, berdoa dan terus berdoa untuk satu tempoh panjang. Sebaliknya, setelah beberapa lama, saya tidak mendapati apa-apapun dari doa saya. Dalam hati "wah nampaknya, tak dapatlah. Doaku tidak dimakbulkan" jangan bertanya; sama ada kecewa atau tidak, saya tentunya sangat kecewa.
Namun setelah beberapa lama, saya mengaku bahawa sememangnya betul. Doa saya tidak perlu dimakbulkan. Jika doa saya dimakbulkan, keadaan akan menjadi lebih teruk dan mungkin saya tidak mempunyai masa untuk menulis kepada anda. Saya akan terus percaya dan berpegang kepada kata "Allah memberi apa yang kita perlu, bukan apa yang kita mahu". Dengan satu kesaksian bahawa Allah maha mengasihani hambanya. (sudah tentu ia termasuk saya, anda juga saudara islam kita.

No comments: